Thursday, November 10, 2011

Jadilah Wanita yang Kuat


Ketika kita bertemu orang yang tepat untuk dicintai,
Ketika kita berada di tempat pada saat yang tepat,
Itulah kesempatan..
Ketika kita bertemu dengan seseorang yang membuatkan kita tertarik, Itu bukan pilihan
itu kesempatan..
Bertemu dalam suatu peristiwa bukanlah pilihan ,
Itupun adalah kesempatan..
Bila kita memutuskan untuk mencintai orang tersebut,
Bahkan dengan segala kekurangannya,
Itu bukan kesempatan, itu adalah pilihan..
Ketika kita memilih bersama dengan seseorang walaupun apapun yang terjadi,
Itu adalah pilihan..
Adalah pilihan yang harus kita lakukan..
Bahkan ketika kita menyedari bahawa masih ramai orang lain
Yang lebih menarik, lebih pandai, lebih kaya daripada pasangan kita..Dan tetap memilih untuk mencintainya,
Itulah pilihan..
Perasaan cinta, simpati, tertarik,
Datang sebagai kesempatan pada kita..
Tetapi cinta sejati yang abadi adalah pilihan.
Pilihan yang kita lakukan..
Kita ada di dunia bukan untuk mencari
seseorang yang sempurna untuk dicintai
TETAPI untuk belajar mencintai orang yang tidak sempurna
dengan cara yang sempurna...


“Mahukah Engkau Menjadi Isteriku…?”
Ini adalah Impian di setiap sejarah Perjalanan hidup seorang Wanita
Di lamar
Di Pinang
Lelaki Soleh
Siapa yang tidak mahu kan….?
Cinta itu perasaan jiwa semulajadi...Ia adalah fitrah yang menjadi salah satu sifat manusia...Ia wujud bila hati tertarik kepada yang dicintainya itu penuh emosi dan gembira kerana itu...
Walaupun kewujudan cinta kita sendiri tak nampak,tapi bagi aku cinta tue terlalu indah dan cantik...sangat cantik...Bila dapat yang dicari,terus anggap dah bertemu yang paling sesuai kan??tapi hidup tak semudah tue...sebenarnya,cinta tue mengetahui..orang yang bercinta tahu siapa yang patut dicintai...semua manusia boleh jatuh cinta(tak perlu nak baca novel cinta pun)...ok,sekarang aku fikir semula...hakikatnya,cinta sesama manusia tue pecahan yang sangat2 kecil kalau nak dibandingkan dengan cinta ALLAH pada kita kan??
aku rasa boleh dikatakan semua manusia(termasuk korang yg baca blog nie) pernah mengalami situasi nie..(termasuk aku sendiri)...contohnya,si A meluahkan perasaan dia kepada si B...then,bercinta and rasa hubungan tue akan berjaya ke jinjang pelamin(pernah rase camni tak?)...at last, BREAK OFF...ramai yang susah nak terima hakikat bila dah jadi camnie...bila tak cukup kuat,kecewa punya pasal...sampai mempengaruhi hingga ke sendi-sendi kehidupan sendiri(dalam maknanya nie)...kebanyakan remaja or kaum muda putus cinta,segala harapan untuk dapatkan kasih sayang macam dah tiada..jangan fikir macam tue tau...sebaiknya,kita mengharapkan kasih sayang ALLAH...paling penting,kita jangan sampai kehilangan pegangan hidup iaitu ISLAM...kawan aku pernah cakap kat aku,"AISHAH,BIAR AOK HILANG DIA...JANGAN HILANG TUHAN"..betul la ape yang kawan aku cakap tue...and kata-kata tue jugak wat aku kuat...kuat untuk apa-apa yang jadi dalam hidup aku...kita kena ingat,setiap apa yang kita dapat dalam hidup nie...tak kira lah baik atau buruk..segalanya datang daripada ALLAH...meskipun mula-mula kita susah nak faham and sakit untuk terima,tapi bila mind set kita percaya yang perkara tue merupakan jalan terbaik...percayalah,kita akan ikhlas terima semua tue...maksudnya,kita tahu apa itu redha dengan takdir...aku tahu,aku pun seorang hamba ALLAH yang lemah,masih nipis imannya...byk lagi yang aku kena belajar tentang hidup nie...hrmmm...ape yang aku nak cakap sekarang nie,dekatkan diri dengan ALLAH..jangan pernah putus asa...aku tulis nie,bukan tentang cinta semata-mata...tapi tentang hidup nie...tentang semua yang berlaku dan akan berlaku...kepada yang baca blog nie,aku tulis nie sekadar untuk luahkan ape yang ada dalam kepala aku nie(menulis cara aku luahkan ape yang aku rase)...ingat,doa adalah kekuatan orang beriman...
moga ALLAH beri kita semua kekuatan untuk teruskan hidup...




YA ALLAH...KAU ampunkanlah dosaku...hidup suburkanlah hatiku dengan makrifat,yakni pengetahuan sebenar tentang-MU...
aku mohon YA ALLAH...jika aku jatuh cinta,benihkanlah cintaku kepada seseorang yang melabuhkan cintanya kepada-MU agar bertambah kekuatan aku mencintai-MU..
YA ALLAH...izinkan aku cintai dia dalam diam..Cukup cintai dia dari kejauhan..Kerana hadirnya tak mampu menjauhkan aku daripada ujian.. kerana hadirnya hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan.. sedangkan ENGKAU lebih mengetahui kekuatan imanku..
YA ALLAH...Cukuplah aku cintai dia dengan kesederhanaan.
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan.. menumbuhkan harapan hanya akan memberi kesakitan...
Pilihan ALLAH itu yang TERBAIK...
Cukup cintai dia dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan dan keikhlasan..
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan..
YA ALLAH,kurniakanlah aku seorang lelaki yang mampu menjadi imam untuk solatku,
seorang lelaki yang menitiskan air mata melihat kesakitanku melahirkan zuriatnya,
seorang lelaki yang dapat mengejutkan aku untuk bangun beribadat kepada-MU bersama-sama di tengah malam...
Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan.. biarkan ENGKAU yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya..
*Doaku suatu masa dulu..Alhamdulillah,Allah telah memberi aku satu jiwa yang sangat menyayangiku...moga kebahagiaan ini abadi,dan kami sama-sama melayari hubungan ini di atas landasan Iman yang betul...Amin...


+*+ AISHAH_ECAH +*+

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers