Friday, November 11, 2011

..:: DI SAAT AKU MERINDUIMU ::..


Di pagi yang sunyi sepi,
Aku tersedar dalam cahaya Subuh,
Lantas memori indah mengimbau,
Di saat itu...rasa rindu kian memuncak,
Pada insan bernama kekasih...
Ya Allah...
Jangan jadikan kerinduan ini satu kealpaan...
Jangan jadikan kerinduan ini satu kelalaian...
Jangan jadikan kerinduan ini meragut kerinduan utama pada MU dan Rasulku..
Sesungguhnya Ya Rahman...
ENGKAU mengetahui hati-hati hambaMU yang merindu...
Merindu pada insan yang tidak pasti..
Namun dia adalah harapan,
Kerana kami pernah mengukir janji...
Menaruh rasa rindu kami...
Menahan rasa rindu hingga kini...
Yang ada hanya rindu pada MU..Sang Pencipta rindu..
Hilang tiba saatnya,rindu yang halal itu milik kami...
Ya Rahman...
Teguhkan hati dan jiwa kami yang sedang merindu...
Jangan biarkan rindu itu mekar dan terus berbunga...
Mematuk dan terus menular bisanya...
Hingga bisa menjadi nanah bahaya...
Dibuai angan dan mimpi yang tak berkesudahan..
Kerana....semuanya tiada erti tanpa redhaMu...


Buat AWAK,saat ini belum masanya untuk kita bertemu...bukannya saya tak mahu...Tapi sememangnya kerana perjalanan kita masih panjang... Dan masih banyak kewajipan yg harus kita penuhi...
Buat AWAK...Saya di sini masih bersabar menunggu AWAK... kerana saya yakin kebahagiaan akan selalu menyertai kita kerana kesabaran nie...Saya berharap,kalau sekarang hati AWAK sedang terluka, berwuduklah... Dan dekatkanlah diri kepada-Nya...kerana itu yang terbaik...
Buat pemilik cintaku,
Saya kerap bertanya...Bilakah kita akan bertemu? Begitu banyak pula harapan saya untuk menantikan nasihat-nasihat daripada AWAK...mungkin hati ini kosong...Dan hati ini tak sabar menanti kehadiran AWAK yang akan membalut dan menyembuhkan luka dihati saya...dan AWAK mampu mendidik saya menjadi wanita solehah...Dan saya ingin berkongsi segala-galanya dengan AWAK...bercerita segala macam perkara...dan izinkan saya menjadi pendengar kepada segala masalah,kegembiraan dan kedukaan AWAK...Kerana saya ingin menjadi yang terbaik buat AWAK...
AWAK…
Adakah AWAK rindu pada saya? Tapi,apa yang saya harapkan...Moga rindu AWAK kepada ALLAH melebihi rindu AWAK kepada saya...Kerana rindu kepada ALLAH yang akan mendekatkan kita dengan DIA... Saban hari selesai solat, saya mohon moga diutuskan seorang lelaki dan juga suamiku yang sentiasa menjaga Agamanya...kerana saya sendiri sedar,terlalu banyak khilaf yang saya lakukan...masih banyak perkara yang saya perlu belajar...Dan saya perlukan AWAK untuk menjadi pembimbing saya untuk membawa saya ke jalan yang benar...Ke jalan yang diredhai ALLAH...seorang suami yang ajarkan saya dengan Ilmu Agama..Kerana saya sedar saya hanya seorang hamba ALLAH yang tak lari daripada melakukan dosa...


AWAK,terlalu besar harapan saya supaya bersiaplah AWAK untuk mencintai saya secara tulus dan mahu menerima segala kekurangan saya...Kerana saya berjanji akan mencintai AWAK setulus hati saya...Mencintai AWAK kerana ALLAH,itu lebih indah kan??
Buat AWAK yang saya rindu,
Selamat melangkah ke alam pengajian...Selamat berjuang di medan ilmu...Moga Allah permudahkan segala urusan kita bersama-sama....terima kasih untuk segalanya...Semoga ALLAH selalu menjadikan kita dijalan yang benar.... Amin…



Sayang selalu,
-SAR-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers