Sunday, October 30, 2011

Apabila ALLAH mencintaiku.......


Ku rasa kehilangan...
Tak tahu bagaimana ingin menggapaimu...
Tak tahu bilakah akan menemuimu lagi...
Ku rasa kekurangan...
Tanpamu terasa sepi dan kosong...
Tanpamu terasa hidup ini tidak beerti...
Ku rasa kejauhan...
Jauh dari nikmat pabila bersamamu...
Jauh dari ketenangan denganmu...
Ku mahukanmu...
Mahukan keindahan denganmu...
Mahukan kebahagiaan memilikiku selalu...
Ku yang merinduimu...
Ya...Kamu...Kamu IMAN ku...


Ya Allah...terasa mahu rebah...kerana aku telah tersungkur dalam ujian ini...Rapuhnya jiwa aku,lemahnya imanku...Namun aku percaya,kegagalan dan kesilapanku ini punya hikmah tersendiri...Supaya aku sedar bahawa aku hanya insan yang hina di sisi Tuhanku...Supaya aku sedar bahawa Allah masih sayangkan aku,dan ingin menjauhkanku daripada kesilapan yang lalu...Mengenang kekhilafan kelmarin,membuatkan air mata ini gugur ke bumi...Air mata keinsafan dan kesesalanku...Ampunkan dosaku Ya Allah...Peliharalah dan kuatkanlah Imanku...Sungguh tak tertanggung gelora di jiwaku saat ini...Jiwaku sakit,pedih yang teramat..Saat ku sedar akan kekhilafan ini,betapa kecewanya aku...Dadaku terasa sempit...Bagaikan hati yang ditoreh-toreh,harapan terhempas berderai seperti kaca...Dunia tersa gelap...Lebih parah,apabila aku berharap supaya tiada hari esok kerana ketakutan menghadapi pagi seterusnya....Alhamdulillah,aku bersyukur kepadaMU Ya Tuhanku...Kerana ENGKAU menghadiahkan aku satu JIWA yang telah menyedarkan aku tentang khilafku...JIWA itulah kekuatanku...Sungguh aku takut kehilangan JIWAKU yang satu itu...Daripada JIWA itulah aku kumpul kekuatanku untuk menebus dosa semalam...Daripada JIWA itu jugalah,menyebabkan aku semakin mencintai Tuhanku Ar-Rahman...JIWA itu membuka mata hatiku bahawa cinta Allah tidak memilih sesiapa...Allah tidak pernah memilih cinta manusia yang cantik dan kacak paras rupa...Cinta Allah juga tidak memilih miskin atu kaya...Siapa pun manusia itu,kasih sayang Allah tak pernah berkurang...Segala nikmat dan rezeki masih lagi terus-menerus diberikan meskipun maksiat yang menjadi pilihan...Sebagaimana hakikat percintaan sesama insan,cinta Allah hakikatnya penuh ranjau dan duri...Untuk mencintai Allah,aku akan terus diuji...Aku tidak ingin menjadi insan yang mengaku Islam dan cintakan Allah sekadar di lidahku...Jika aku asyik memikirkan cinta manusia,bagaimana aku hendak memikirkan cinta Allah yang tidak berpenghujung ini?Ya Allah,aku bersyukur dengan ujian ini...Aku bersyukur dengan kegagalanku ini...Semakin aku diuji dengan ujianMu,semakin aku merasai kemanisan dalam mencintaimu di samping ketenangan yang tidak berkesudahan...

Buat JIWAKU...Inilah masa untuk kita perbaharui hidup kita...Sekalipun seluruh dunia tidak percaya kita mampu memperbaharui hidup,tidak mengapa...Aku percaya pada diri ku bahawa aku pasti mampu untuk itu...Sesungguhnya tiada yang lebih indah daripada mendapat redha Ilahi...Seindah apapun sesuatu itu dalam pandangan kita,tanpa redha Allah ia tetap sia-sia...JIWAKU yang ku kasihi,Allah sayangkan kita!Tinggal kita nak sayang diri kita atau tidak...Peganglah hatiku ini,dalam mendidik diriku ke landasan iman...Terima kasih JIWA itu kerana menjadi kekuatanku dalam meningkatkan Imanku...

Ya Allah....aku bermohon kepadaMu...
KAU ampunkanlah dosa-dosaku,dosa kedua ibu bapaku, dosa para pendidikku,dosa insan-insan yang aku kasihi,dosa muslimin muslimat sama ada yang masih hidup atau yang telah kembali kepadaMU..
Ya Rahman...Aku mohon KAU permudahkanlah urusanku dunia dan akhirat...KAU PERBETULKANLAH NIATKU DI ATAS SEGALA YANG AKU KERJAKAN...
KAU teguhkanlah Imanku dan janganlah KAU sesekali meruntuhkan imanku...KAU kuatkanlah imanku,tingkatkanlah taqwaku kepadaMU....sesungguhnya aku takut...aku takut kepada seksaan nerakaMU...kurniakanlah aku syurgaMU yg kekal abadi...syurgaMU yg indah...kau golongkanlah aku dalam golongan yg solehah...jangan KAU tempatkan aku dalam golongan yang rugi seperti golongan sebelum ini...aku mohon,jgn KAU sesekali alpakan aku dengan perkara yg KAU larang...
Sesungguhnya aku sentiasa melakukan khilaf dan dosa tanpa mengingatiMu...Aku percaya aku beriman kepadaMu...aku mengaku ENGKAU lah yg memerintah langit dan bumi...sekali lagi aku bermohon Ya Allah,ampunkah dosa ku..ampunkan dosaku...moga dengan ampunMu,moga dengan keampunanMU...aku boleh mengecapi syurgaMU yg kekal abadi...aku boleh mengerjakan setiap kerja ku hanya keranaMU...sesungguhnya aku ini insan yang amat hina di sisiMU...dari itu aku pinta pertolonganMU setiap masa,dan setiap pergerakan yg aku lakukan...dalam aku menempuh hidup di dunia yg fana ini....aku mohon sujud hina di depanMU...KERANA ENGKAULAH TUHAN YANG AKU SEMBAH...

hamba ALLAH,
-SAR-

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Perjalanan

Daisypath - Personal pictureDaisypath Graduation tickers